sobota 7. února 2009

13. komnata Tomia Okamury

Cyklus České Televize „13. komnata“ jde totálně mimo mě. Mám pořád nějak zažito, že se tam s dotyčnou osobou akorát producíruje nějaká slepice, která klade „zasvěcené“ dotazy, aby pak na konci neméně „zasvěceně“ rozlouskla, co že se vlastně skrývá v oné 13. komnatě. Když jsem ale zaznamenal, že se chystá díl s Tomiem Okamurou, nenechal jsem si ho ujít. Vysílal se zrovna včera večer.


Do té doby jsem Tomia znal víceméně akorát „podle xichtu“ a nijak jsem nevěděl, a ani po tom nepátral, co vlastně dělá. To teď sice už vím, ale z mého pohledu se tam objevovaly mnohem zajímavější věci.


Pravda, původní myšlenka tohoto dílu, tedy „cizincem v Japonsku i Česku“, se mi tam zdála poněkud hrubě rozmělněná, přeci jen bych si o tom rád poslechl mnohem více, ale i tak bylo podle mě na co koukat.


Ambiciózní byznysmeny může zaujmout reálná realizace japonsko-českého amerického snu, citlivější povahy si mohou pobrečet nad tím, kterak Tomio s bratrem museli nějakou dobu žít v dětském domově. Mě osobně ale pochopitelně nejvíc zajímaly střípky japonských reálií.


Například když Tomio předváděl, jak japonští prodejci musí povinně hulákat, aby přilákali zákazníky. U toho jsem si uvědomil, že je to, přinejmenším tedy v Tokiu, podle toho, co jsem měl možnost zažít, skutečně naprosto běžná věc, a tak na různých tržnicích hulákají prodavači jeden přes druhého. Přesto mi to ale nevadilo, protože, jak jsem si právě uvědomil, chtějí kupující pouze nalákat a nikoliv jim za každou něco vnutit, tak jako například nagelovaní blbečci v levných oblecích v pražských ulicích, kteří za vámi běží i dvacet metrů aby vám vnutili ten „nejvýhodnější“ telefonní tarif, a když je pošlete do háje, tak na vás ještě něco drze na půl huby štěkají.


Na začátku pořadu je taky krátký záběr na malé Japončíky, jak si užívají jízdu nepilotovanou nadzemkou v tokijské čtvrti Nippori. Nutno uznat, že když jsme jí jeli letos s Ondrou, byli jsme z toho vykulení zhruba stejně, jako uvedení prckové.


Zkrátka a dobře, fakt docela zajímavý díl. Už jenom proto, že moderátorská slepice na konci nic „nerozlouskávala“. Ostatně mrkněte sami.


Foto: tomio.cz




2 komentáře:

  1. Videl jsem a nad pasazi z decaku jsem schovaval hlavu pod dekou. Zazil si svoje chlapik, jen co je pravda... Kazdopadne minimalne jednu dulezitou vec jsem si ze sledovani odnesl: Japonci nemaj vkus na zensky!

    Pani matka byla vyslovene ohyzdna.

    OdpovědětVymazat
  2. no oni vus maj ... ale dyz zalovej mimo svy vody tak asi nemaj uz tu rozlisovaci schopnost ... pac asiatum prej pripadame vsichni stejni zase naopak my belosi :-) ... na druhou stranu, na byvale tomiove zene bylo zcela jasne videt, ze to za mlada musela bejt hodne hezka holka ... pac mi prisla hodne sympaticka i takhle "za stara" ...

    OdpovědětVymazat