středa 7. července 2010

1000 TY PIČO!!! THIS IS BIKING KURRRRVA!!!!!

Letošní sezóna nezačala věru dobře. Jednak začala pozdě, protože Japonsko, a jednak když už začala, tak nepřálo počasí, a tak se z toho za první bikový týden vyklubalo jenom ubohých 330 kilometrů. Napodruhé to už ale bylo letos výrazně lepší. Společně s červencovými svátky to dalo dohromady rovných 10 dní na kole při konstatně vynikajícím počasí. Výsledek: více než 1000 najetých kilometrů.

Na druhou stranu to je ale asi limit toho, co jsem v současnosti schopen ujet. V posledních dnech jsem totiž už doslova chcípal. Vyplynulo to taky zčásti z toho, že první den jsem byl na vyjížďce s matinkou, což dalo jenom 50 km, a druhý den jsem dal jen něco na rozjetí (70 km). Třetí den se ale už povedla 110ka a tehdy se zrodila myšlenka zkusit najet přes 1000. Vzhledem k prvním dvěma dnům to ale znamenalo každý další den najet více než 100 km.

Celková zátěž je to docela slušná a upřímně řečeno, poslední dva dny jsem kolo sice vidět mohl, ale blbě mi bylo hned v okamžiku, kdy jsem na něj nasedl. Vůbec jsem už netušil, co mě bolí více (ruce, záda, nohy, sedací partie), a jestli je mi špatně z hladu, z únavy nebo z nevhodné skladby stravy. To je vůbec zajímavá věc.

Trochu více jsem tentokrát vyskoušel isotonické nápoje a energetické gely. Pozitivní je, že fungují, méně radostné pak to, že během tří dnů je už nemůžete ani vidět. Gely jsou ukrutně sladké, isotonika ukrutně chemická. Chuťově jeden větší hnus než druhý.

Navíc si na to tělo při zátěži dost rychle "zvykne", což v praxi znamená, že když jsem po šesti nebo sedmi dnech snědl k večeři normální jídlo (no dobře, odstartoval to kus pečeného kolena, ale další dny jsem večeřel už opravdu normání jídlo), tak si s s tím tělo neumělo moc poradit. Očekávalo něco rychle rozložitelného a přišlo něco v tu chvíli nestandardního. Tím pádem byly v dalších dnech žaludeční problémy ještě horší než předtím.

Dolů šla bez pořádné regenerace postupně i výkonnost. Zatímco někde v první půlce volna jsem z Frýdku-Místku vyjel na Lysou horu těsně pod 3 hodiny, tak poslední desátý den jsem to klepal o půl hodiny déle. A v závěrečném stoupání po asfaltce na vrchol mě předjel nějaký chlap. Potupné.

Ale na srpen plánuju další bikový týden v Beskydech. A do té doby se mi ten pajšl určitě srovná. A gely a ionťáky nakoupím ve více příchutích, ať se mi to neekluje už po třech dnech. A jestli vyjde i počasí, tak rozhodně zkusím najet něco podobného jako teď. Dokud ještě nemám problémy s revmatem a podobnými radostmi středního věku.

P.S: Omlovám se všem, kterým jsem se při svém pobytu na Sibiři neozval, ale jistě chápete, že při takovém zápřahu a tak skvělém počasí zkrátka "nebyl čas, pičo". Příště to ale napravím a ozvu se. Čestné rychlošípácké.

6 komentářů:

  1. Proč nezkusíš nějaký závody? Mám kámoše co taky jezdí a snaží se trénovat systematicky, měří síly na závodech (kterejch je všude hafo), myslím že to je lepší výzva než tohle... ale hezkej pribeh ;).

    OdpovědětVymazat
  2. tak vylozene systematicka priprava je u me asi docela nerealna a se zavodni vyzvou bych byl taky docela opatrnej. na hobby zavodech to vypada zhruba tak ze startujes nekde z 548. mista a dobrejch 5+ km jedes v podsatate krokem nez se startovni pole nejak utridi roztahne a vubec zformuje. mimo jiny i diky tomu tak nema moc smysl jet na umisteni a ani na cas. vyhodou zavodu ale je, ze po ceste sou bufety, takze si jidlo a piti nemusis celou dobu tahat sam, pripadne ztracet cas ve frontach. co se tyce vzdalenosti, tak vetsinu zavodu ujede vicemene kdekdo, takze opravdovou vyzvou sou podniky jako salzkammergut v plny palbe (na ten ale bych rek ze zatim nemam ani nahodou) nebo etapaky typu trans rockies, crocodille trophy, la ruuta nebo ted sem nove objevil mongolia challenge coz se jevi taky jako slusnej masakr: 10 dni, 1400 km, 14 000 m celkovyho prevyseni. sem ani netusil ze v mongolsku maj naky kopce.

    OdpovědětVymazat
  3. Neprestane me zarazet, ze jako rodak z FM jsi naprosto blatantne prevzal prazsky prepis slova "pyca" - tedy onu zhuverilost s mekkym "i". No kde to sme kurva?!

    OdpovědětVymazat
  4. Jinak do Mongolska se - pokud se nepletu, jakozese se nepletu protoze čekuju s wikinou - zasahuje Altaj a docela dobre a levne se tam horolezi na mistni ctyrtisicovky. Takze na naky vyasfaltovany Beskydy hod bobek - navic jako rozeny moravak v mongolsku vpohode zapadnes a bez problemu se domluvis :)

    OdpovědětVymazat
  5. tak to pozor kurva!!! ... prepinam si kvuli tomu na cz klavesnici ... piča se po našimu dycky rekla piča!!! ... prazsky cajzlovsky se rika píča ... pyča je uplny nesmysl kerej zavedli tragedi typu frantisek fuka kteří si z praglu myslej ze správně "moravsky" se to řekne pyča ... ale to je přitom naprostý nesmysl ... přičemž mě zaráží že rodák z nj to neví :-) ... altaj može byt ... přece jenom sem z toho zemaku maturoval už před "těžkéééma jááárama" ...

    OdpovědětVymazat
  6. No tak je docela dobre mozny, ze jsem podlehl nejakymu podvodnymu trendu - ostatne sam py(i)cuju relativne kratce :) Kazdopadne jestli budes mit nekdy na bajku cestu pres NJ (coz by bylo dost divny, vzhledem k tomu ze nejvyssi mistni kopec ma asi sest metru i s rozhlednou), tak dej vedet a zajdem na pifsona.

    OdpovědětVymazat